Bliżej Siebie, bliżej Ciebie – grupa terapeutyczna dla młodzieży 16–19 lat

Czym jest terapia grupowa?
Terapia grupowa to forma psychoterapii prowadzona w niewielkiej grupie osób, pod opieką wykwalifikowanego terapeuty. Uczestnicy spotykają się regularnie, aby w bezpiecznej i poufnej atmosferze dzielić się swoimi doświadczeniami, emocjami i trudnościami. Dzięki wymianie wrażeń i wzajemnemu wsparciu młodzież ma możliwość spojrzeć na własne przeżycia z nowej perspektywy, uczyć się konstruktywnych sposobów radzenia sobie i budować poczucie akceptacji. Terapia grupowa sprzyja rozwojowi samoświadomości, poczucia sprawstwa i umiejętności funkcjonowania w relacjach.
Dla kogo?
Grupa przeznaczona jest dla młodzieży w wieku 16–19 lat, która poszukuje lepszego zrozumienia siebie, wsparcia w trudnych doświadczeniach oraz przestrzeni do rozwoju emocjonalnego i społecznego.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
pracują nad lepszym rozumieniem siebie i swoich doświadczeń,
budują poczucie sprawstwa i adekwatnej samooceny,
nabywają umiejętności skuteczniejszego radzenia sobie z trudnościami,
doświadczają autentycznego spotkania z innymi, zyskują wsparcie, zrozumienie i możliwość nawiązania nowych znajomości.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 17:30–19:30 i prowadzone są w trybie całorocznym. Grupa liczy maksymalnie 12 uczestników. Grupa całoroczna, otwarta. Rekrutacja do grupy trwa cały rok.
Zapisy prowadzone są poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie do grupy poprzedza konsultacja telefoniczna.
Grupę prowadzi:
Chwila wytchnienia – zajęcia dla młodzieży 12–13 lat

Mindfulness, trening relaksacyjny Jacobsona, trening relaksacyjny Schultza i techniki oddechowe
Mindfulness czyli uważność, to metoda, która uczy zatrzymywania się w codziennym biegu i kierowania uwagi na teraźniejszy moment. Dzięki niej młodzież rozwija umiejętność rozpoznawania emocji, myśli i napięć w ciele oraz uczy się spokojniejszego reagowania na trudne sytuacje.
Trening relaksacyjny Jacobsona polega na napinaniu i rozluźnianiu różnych partii mięśni, co pomaga obniżać poziom stresu i zwiększa świadomość własnego ciała. Z kolei trening relaksacyjny Schultza opiera się na autosugestii i wywoływaniu wrażeń ciepła i ciężaru w ciele, co sprzyja głębokiemu odprężeniu.
Ważnym elementem zajęć są także techniki oddechowe, które uczą świadomego, spokojnego oddychania – dzięki nim łatwiej radzić sobie z napięciem, stresem i trudnymi emocjami.
Dla kogo?
Grupa skierowana jest do młodzieży w wieku 12–13 lat, która doświadcza napięcia emocjonalnego, trudności w radzeniu sobie ze stresem lub potrzebuje wsparcia w budowaniu większej równowagi i spokoju w codziennym życiu.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy uczą się:
czym jest zatrzymywanie się i bycie tu i teraz,
jak rozpoznawać emocje, myśli i napięcia w ciele,
świadomego oddychania i technik samouspokajania,
uważności w relacjach i codziennych sytuacjach.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w piątki w godz. 14:15–15:45. Cykl trwa 3 miesiące, a grupa liczy maksymalnie 12 osób. Start zajęć przewidziany jest na 3 października 2025 r.
Zapisy prowadzone są poprzez formularz rejestracyjny.
Przed dołączeniem wymagana jest konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Dorota Anna Milke – psycholog
Chwila wytchnienia – zajęcia dla młodzieży 14–16 lat

Mindfulness, trening relaksacyjny Jacobsona, trening relaksacyjny Schultza i techniki oddechowe
Mindfulness czyli uważność, to metoda, która uczy świadomego bycia „tu i teraz” – bez oceniania i analizowania, z życzliwą uwagą skierowaną na własne myśli, emocje i ciało. Pomaga to młodzieży lepiej rozumieć siebie i spokojniej reagować w trudnych sytuacjach.
Trening relaksacyjny Jacobsona polega na napinaniu i rozluźnianiu kolejnych partii mięśni, co prowadzi do obniżenia napięcia i zwiększenia świadomości ciała. Z kolei trening Schultza wykorzystuje autosugestię (np. poczucie ciężaru, ciepła), aby wprowadzić głęboki stan odprężenia.
Integralną częścią zajęć są również techniki oddechowe, które uczą świadomego, spokojnego oddychania. Dzięki nim łatwiej poradzić sobie ze stresem, napięciem i trudnymi emocjami.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży w wieku 14–16 lat, która chce lepiej radzić sobie ze stresem, napięciem emocjonalnym oraz poszukiwać spokoju i równowagi w codziennym życiu.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy uczą się:
zatrzymywania się i bycia tu i teraz,
rozpoznawania emocji, myśli i napięć w ciele,
świadomego oddychania i technik samouspokajania,
uważności w relacjach i codziennych sytuacjach.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się w piątki w godz. 14:15–15:45. Cykl trwa 3 miesiące, a grupa liczy maksymalnie 12 osób. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 9 stycznia 2026 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy.
Dołączenie do grupy poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Dorota Anna Milke – psycholog
Chwila wytchnienia – zajęcia dla młodzieży 17–19 lat

Mindfulness, trening relaksacyjny Jacobsona, trening relaksacyjny Schultza i techniki oddechowe
Mindfulness,czyli uważność, to praktyka, która uczy świadomego bycia w chwili obecnej. Dzięki niej młodzież rozwija umiejętność rozpoznawania własnych emocji i myśli oraz uczy się reagować spokojniej w trudnych sytuacjach.
Trening relaksacyjny Jacobsona opiera się na napinaniu i rozluźnianiu mięśni, co sprzyja redukcji napięcia i zwiększa świadomość ciała. Z kolei trening Schultza polega na wywoływaniu wrażeń ciężaru i ciepła w ciele poprzez autosugestię, co prowadzi do głębokiego odprężenia.
Integralną częścią zajęć są również techniki oddechowe, które uczą świadomego, spokojnego oddychania. Dzięki nim łatwiej obniżyć stres i odzyskać równowagę emocjonalną.
Dla kogo?
Zajęcia przeznaczone są dla młodzieży w wieku 17–19 lat, która doświadcza napięcia emocjonalnego, stresu lub poszukuje sposobów na budowanie spokoju i większej równowagi w codzienności.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy uczą się:
zatrzymywania się i bycia tu i teraz,
rozpoznawania emocji, myśli i napięć w ciele,
świadomego oddychania i samouspokajania,
uważności w relacjach i codziennych sytuacjach.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w piątki w godz. 14:15–15:45. Cykl trwa 3 miesiące, a grupa liczy maksymalnie 12 osób. Rozpoczęcie zajęć planowane jest na 3 kwietnia 2026 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy.
Przed rozpoczęciem wymagana jest konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Dorota Anna Milke – psycholog
Dialogi wewnętrzne – zajęcia dla młodzieży 16–19 lat

Czym są warsztaty „Dialogi wewnętrzne”?
Warsztaty łączą pracę aktorską z elementami psychologii, tworząc przestrzeń do rozwoju zarówno scenicznego, jak i osobistego. Uczestnicy będą pracować nad wybranym przez siebie monologiem lub wierszem, rozwijając techniki aktorskie, świadomość głosu, ciała i emocji. Zajęcia mogą pomóc w lepszym poznaniu siebie i pogłębieniu wglądu we własne przeżycia, co stanowi cenne wsparcie w budowaniu indywidualnego warsztatu aktorskiego. Doświadczenie zdobyte podczas cyklu może być również pomocne przy przygotowaniach do egzaminów wstępnych na kierunki aktorskie uczelni wyższych.
Oprócz pracy w grupie, każdy uczestnik będzie miał możliwość udziału w indywidualnych sesjach konsultacyjnych z psychologiem. Spotkania te pozwolą przyjrzeć się emocjom zawartym w tekście, temu, jak rezonują one z osobą odgrywającą rolę, oraz odkryć, co kryje się za interpretacją wybranych fragmentów. Dzięki temu proces aktorski staje się jednocześnie procesem samopoznania i rozwoju.
Dla kogo?
Warsztaty skierowane są do młodzieży w wieku 16–19 lat, zainteresowanej rozwijaniem umiejętności aktorskich oraz wykorzystaniem pracy z tekstem i rolą jako sposobu lepszego poznania siebie.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
uczą się świadomie korzystać z głosu, ruchu i dykcji,
odkrywają, jak praca nad rolą wspiera rozumienie siebie,
rozwijają pewność siebie i odwagę w wyrażaniu emocji,
doświadczają sceny jako przestrzeni autentycznego spotkania.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się we wtorki w godz. 16:00–17:45 i trwają przez cały semestr. Grupa liczy maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 7 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie do grupy poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Georgios Tsiantos – psycholog
Dorosłość i Ja – zajęcia dla młodzieży 17–19 lat

Czym jest psychoedukacja i dlaczego wejście w dorosłość bywa trudne?
Psychoedukacja to forma wsparcia psychologicznego, która polega na przekazywaniu wiedzy o funkcjonowaniu emocjonalnym, społecznym i poznawczym człowieka. Dzięki niej młodzież zyskuje narzędzia, które pomagają lepiej rozumieć siebie, swoje emocje i relacje, a także radzić sobie w codziennych wyzwaniach. Psychoedukacja jest szczególnie ważna w okresie przejścia do dorosłości.
Wejście w dorosłość może być trudne, ponieważ wiąże się z wieloma nowymi obowiązkami i decyzjami – dotyczącymi edukacji, pracy, relacji czy samodzielności finansowej. Młodzież często doświadcza presji otoczenia, niepewności co do przyszłości i potrzeby szybkiego odnalezienia się w nowych rolach. Brak doświadczenia, połączony z wysokimi oczekiwaniami, może prowadzić do poczucia zagubienia czy przeciążenia. Warsztaty psychoedukacyjne pomagają młodym ludziom świadomie przejść ten etap i wzmocnić ich zasoby.
Dla kogo?
Zajęcia skierowane są do młodzieży w wieku 17–19 lat, która stoi u progu dorosłości i potrzebuje wsparcia w rozwoju umiejętności życiowych, społecznych, relacyjnych i emocjonalnych.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
uzyskują pomoc w świadomym wejściu w dorosłość poprzez rozwój kompetencji życiowych,
poszerzają wiedzę o tym, czym jest dorosłość, jakie niesie wyzwania i jakie daje możliwości,
uczą się lepszego radzenia sobie z emocjami i relacjami w okresie zmian.
4. Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się co drugi czwartek w godz. 12:30–14:00 i potrwają do końca kwietnia. Grupa liczy maksymalnie 15 uczestników. Rozpoczęcie cyklu planowane jest na 22 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie do grupy poprzedza konsultacja stacjonarna.
Warsztaty prowadzą:
Marta Pociecha – psycholog i psychoterapeutka
Feeling of Beauty – zajęcia dla młodzieży w wieku 13–17 lat

Czym jest metoda Feeling of Beauty?
Feeling of Beauty to autorska metoda, łącząca rozwój osobisty ze sztuką, której celem jest wzmocnienie samooceny, akceptacji siebie i poczucia piękna. Uczestnicy pracują nad swoją tożsamością poprzez działania warsztatowe, podczas których poznają, czym dla nich osobiście jest piękno, analizują wpływ obrazu osób w mediach, uczą się naturalnego wyglądu i wyrażania siebie poprzez sztukę i fotografię.
Metoda pomaga odkrywać własne atuty, zrozumieć wpływ otoczenia, mediów i kultury na standardy piękna, a także budować zdrowe poczucie wartości nie przez porównania, lecz przez akceptację swojej unikalności i naturalności.
Dla kogo?
Zajęcia kierowane są do młodzieży w wieku 13–17 lat, która chce lepiej poznać siebie, wzmocnić poczucie własnej wartości, budować zdrowe relacje z rówieśnikami i znaleźć sposób wyrażania siebie przez sztukę i fotografię.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
uczą się budować prawidłowe poczucie własnej wartości,
rozwijają umiejętność budowania relacji z rówieśnikami,
wyrażają siebie poprzez sztukę i fotografię.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w czwartki w godz. 15:15–17:15. Zajęcia prowadzone są przez cały rok. Grupa liczy maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie: 2 października 2025 r.
Zapisy przez formularz rejestracyjny.
Przed dołączeniem wymagana jest konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Dorota Anna Milke – psycholog
Feeling of Power – zajęcia dla młodzieży 14–18 lat

Czym jest arteterapia, psychoedukacja i rozwój wglądu?
Arteterapia to forma terapii i rozwoju osobistego, która wykorzystuje różne dziedziny sztuki – rysunek, malarstwo, teatr czy muzykę – jako narzędzia do wyrażania emocji i przeżyć. Dzięki twórczości młodzież może w bezpieczny sposób wyrażać siebie, a także odkrywać nowe sposoby radzenia sobie z napięciem i trudnymi doświadczeniami.
Psychoedukacja natomiast polega na zdobywaniu wiedzy o funkcjonowaniu emocjonalnym i psychicznym człowieka. Daje młodzieży narzędzia do lepszego rozumienia siebie, rozpoznawania emocji i świadomego reagowania w relacjach z innymi.
Kluczowym elementem zajęć jest rozwój wglądu – czyli zdolności do świadomego przyglądania się swoim myślom, emocjom i zachowaniom oraz rozumienia, skąd się biorą. Wgląd pozwala młodym ludziom lepiej poznać siebie, zrozumieć mechanizmy własnych reakcji i dostrzec powiązania między tym, co czują, myślą i robią. Rozwijanie wglądu jest szczególnie ważne w okresie dorastania, bo wspiera budowanie tożsamości, poczucia sprawczości i odporności psychicznej.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży w wieku 14–18 lat, która brała udział w zajęciach „Feeling of Beauty” i chce pogłębiać swój rozwój poprzez sztukę, psychoedukację i pracę nad samoświadomością.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
kontynuują rozwój umiejętności artystycznych rozpoczęty w ramach „Feeling of Beauty”,
rozwijają wgląd w siebie i swoje emocje,
poszerzają wiedzę o funkcjonowaniu psychiki,
uczą się, jak dzięki sztuce radzić sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 17:30–19:30 i prowadzone są przez cały rok. Grupa liczy maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie zajęć planowane jest na 2 października 2025 r.
Kwalifikacja do grupy odbywa się poprzez ustalenia między specjalistami poradni i zeszłorocznymi uczestnikami warsztatów.
Warsztaty prowadzą:
Dorota Anna Milke – psycholog
Georgios Tsiantos – psycholog
Ja. Tu. I trochę dalej – zajęcia dla młodzieży ze szkół średnich

Czym jest arteterapia i doradztwo edukacyjno-zawodowe dla młodzieży?
Arteterapia to metoda wspierająca rozwój emocjonalny i społeczny poprzez sztukę. Dzięki twórczym działaniom – takim jak rysunek, malarstwo, teatr czy praca z formą plastyczną – młodzież może wyrażać swoje uczucia, lepiej poznawać siebie i rozwijać samoświadomość. Arteterapia stwarza bezpieczną przestrzeń, w której można odkrywać swoje mocne strony i poszukiwać indywidualnych ścieżek rozwoju.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe to proces, w którym młodzież otrzymuje wsparcie w odkrywaniu swoich zainteresowań, predyspozycji i talentów oraz w planowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Pomaga ono świadomie podejmować decyzje dotyczące wyboru szkoły, studiów czy przyszłego zawodu. Doradztwo umożliwia także refleksję nad wartościami i marzeniami, dzięki czemu młodzi ludzie mogą znaleźć kierunek zgodny z tym, co naprawdę jest dla nich ważne.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla uczniów szkół średnich, którzy stoją przed wyborem dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej, chcą lepiej poznać siebie, swoje mocne strony oraz szukają twórczej przestrzeni do rozmów o przyszłości.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
lepiej poznają siebie i swoje mocne strony,
wyrażą się poprzez sztukę,
stworzą różne wersje swojej przyszłości,
porozmawiają o nadziejach i obawach w atmosferze akceptacji,
odkryją drogę i kierunek, który ich naprawdę porusza.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się w środy w godz. 17:15–18:45. Cykl obejmuje 8 spotkań w grupie liczącej maksymalnie 12 uczestników. Start planowany jest na 22 października 2025 r. lub po zebraniu się grupy.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja stacjonarna.
Warsztaty prowadzi:
Jak być razem – zajęcia dla uczniów 2. i 3. klas szkół ponadpodstawowych

Czym jest grupa wsparcia dla młodzieży?
Grupa wsparcia to bezpieczna przestrzeń, w której młodzi ludzie mogą spotykać się regularnie, dzielić swoimi doświadczeniami, emocjami i trudnościami oraz wzajemnie się wspierać. Dzięki obecności rówieśników w podobnym wieku i pod okiem specjalistów, uczestnicy zyskują poczucie, że nie są sami ze swoimi problemami. Grupa wsparcia pomaga w budowaniu więzi, daje możliwość wymiany doświadczeń i uczenia się od innych, a także pozwala na rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych. Udział w takich spotkaniach sprzyja wzmacnianiu poczucia własnej wartości, redukcji stresu oraz lepszemu radzeniu sobie z wyzwaniami codzienności.
Dla kogo?
Zajęcia skierowane są do uczniów 2. i 3. klas szkół ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje społeczne, lepiej radzić sobie z emocjami i relacjami oraz potrzebują przestrzeni do rozmów i wzajemnego wsparcia.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy uczą się:
dostrzegać, rozróżniać i nazywać emocje,
rozwijać umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami,
radzić sobie z lękiem w kontaktach z innymi ludźmi,
rozwiązywać konflikty i lepiej radzić sobie ze stresem.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w czwartki w godz. 18:00–19:30. Cykl obejmuje 12 spotkań w grupie liczącej maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 2 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja stacjonarna.
Warsztaty prowadzą:
Katarzyna Głuszek – psycholog, psychoterapeuta
Jak się nie bać – zajęcia dla młodzieży z 8. klasy szkoły podstawowej i 1. klasy szkoły ponadpodstawowej

Czym są grupa wsparcia i psychoedukacja?
Grupa wsparcia to bezpieczne środowisko, w którym młodzi ludzie mogą dzielić się swoimi doświadczeniami, emocjami i trudnościami w gronie rówieśników przeżywających podobne sytuacje. Dzięki temu uczestnicy zyskują poczucie, że nie są sami ze swoimi lękami, a wzajemna wymiana przeżyć i obecność specjalistów daje im możliwość lepszego zrozumienia siebie i znalezienia konstruktywnych sposobów radzenia sobie. Grupa wsparcia sprzyja budowaniu relacji, rozwijaniu empatii oraz wzmacnianiu poczucia wspólnoty.
Psychoedukacja to część zajęć, która polega na przekazywaniu wiedzy psychologicznej w przystępny i praktyczny sposób. Uczestnicy dowiadują się, czym jest lęk, jak powstaje i jak wpływa na codzienne funkcjonowanie. Dzięki temu młodzież otrzymuje narzędzia do lepszego rozpoznawania swoich emocji oraz skuteczniejszego radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla uczniów 8. klasy szkoły podstawowej oraz 1. klasy szkoły ponadpodstawowej, którzy doświadczają lęku w codziennych sytuacjach i chcą nauczyć się lepiej rozumieć swoje emocje oraz skuteczniej sobie z nimi radzić.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
dowiadują się, czym jest lęk i jak działa,
poznają sposoby radzenia sobie z lękiem w codziennych sytuacjach,
otrzymują wsparcie w realizowaniu celów mimo doświadczanego niepokoju.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się w czwartki w godz. 16:15–17:30. Cykl obejmuje 10 spotkań w grupie liczącej maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie zajęć planowane jest na 2 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja stacjonarna.
Warsztaty prowadzą:
Katarzyna Głuszek – psycholog, psychoterapeuta
Obecni – grupa terapeutyczna dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Czym jest terapia grupowa?
Terapia grupowa to forma psychoterapii prowadzona w niewielkiej grupie osób, pod opieką wykwalifikowanego terapeuty. Uczestnicy spotykają się regularnie, aby w bezpiecznej i poufnej atmosferze dzielić się swoimi doświadczeniami, emocjami i trudnościami. Dzięki wymianie wrażeń i wzajemnemu wsparciu młodzież ma możliwość spojrzeć na własne przeżycia z nowej perspektywy, uczyć się konstruktywnych sposobów radzenia sobie i budować poczucie akceptacji. Terapia grupowa sprzyja rozwojowi samoświadomości, poczucia sprawstwa i umiejętności funkcjonowania w relacjach.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy chcą rozwijać umiejętność wyrażania emocji, lepiej poznawać siebie i uczyć się budowania relacji w atmosferze akceptacji i wsparcia.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy uczą się:
obserwować i nazywać swoje stany emocjonalne,
adekwatnie wyrażać emocje,
mówić o sobie i swoich przeżyciach,
wyrażać własne zdanie i opinie,
budować bliskie relacje z rówieśnikami.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się w środy w godz. 16:15–17:45 i prowadzone są przez cały rok. Grupa liczy maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 29 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Katarzyna Głuszek – psycholożka, psychoterapeutka
Socjoterapia – zajęcia dla młodzieży w wieku 12–13 lat

Czym jest socjoterapia?
Socjoterapia to forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która łączy elementy terapii, edukacji i wychowania. Jej celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w lepszym rozumieniu siebie, swoich emocji i relacji z innymi. W trakcie zajęć uczestnicy uczą się rozpoznawać i nazywać uczucia, rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne oraz trenują sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Socjoterapia daje przestrzeń do doświadczania sukcesów, budowania poczucia własnej wartości i sprawczości, a także do rozwijania umiejętności współpracy i przyjaźni.
Dla kogo?
Warsztaty są skierowane do młodzieży w wieku 12–13 lat, która potrzebuje wsparcia w obszarze emocji, budowania relacji i radzenia sobie w codziennych wyzwaniach społecznych.
Co daje udział w zajęciach?
Dzięki uczestnictwu w zajęciach młodzież:
uczy się rozumienia i akceptacji własnych uczuć i emocji innych osób,
rozwija umiejętność komunikacji i koncentracji,
zdobywa wiedzę na temat budowania relacji, w szczególności przyjaźni,
wzmacnia poczucie własnej wartości i sprawczości.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w poniedziałki w godz. 18:00–19:30. Cykl obejmuje 10 spotkań w grupie liczącej maksymalnie 12 osób. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 13 października 2025 r.
Zapisy prowadzone są poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza indywidualna konsultacja kwalifikacyjna.
Warsztaty prowadzą:
Natalia Studzińska – pedagog, socjoterapeuta
StresLess – Techniki radzenia sobie ze stresem dla osób z 8. klasy szkoły podstawowej

Czym jest stres, psychoedukacja i techniki relaksacyjne?
Stres to naturalna reakcja organizmu na sytuacje, które wymagają od nas wysiłku, zmiany lub przystosowania się. Może działać mobilizująco, ale gdy jest zbyt silny lub długotrwały, osłabia odporność psychiczną i fizyczną, utrudnia naukę, relacje i codzienne funkcjonowanie.
Psychoedukacja to element zajęć, w ramach którego uczestnicy poznają w prosty i zrozumiały sposób, czym jest stres, jak wpływa na ciało i psychikę oraz jak można go regulować. Dzięki zdobytej wiedzy młodzież łatwiej rozumie własne emocje i potrafi świadomie stosować strategie radzenia sobie w codziennym życiu.
Techniki relaksacyjne to praktyczne metody, które pozwalają zmniejszyć napięcie w ciele i uspokoić umysł. Mogą to być ćwiczenia oddechowe, treningi wyobrażeniowe, relaksacja mięśni czy elementy mindfulness. Regularne stosowanie takich metod wzmacnia poczucie spokoju, ułatwia koncentrację i poprawia samopoczucie.
Dla kogo?
Zajęcia przeznaczone są dla uczniów 8. klasy szkoły podstawowej, którzy chcą lepiej rozumieć swoje reakcje na stres i nauczyć się skutecznych sposobów radzenia sobie z nim.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
dowiadują się, czym jest stres i jak działa na ciało i psychikę,
poznają praktyczne techniki radzenia sobie w szkole i w codziennym życiu,
mają okazję przećwiczyć konkretne metody relaksacyjne,
uczą się od rówieśników, jak inni radzą sobie w sytuacjach stresowych.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się co drugi piątek w godz. 16:00–17:30. Cykl obejmuje 10 spotkań w grupie liczącej maksymalnie 10 osób. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 10 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Marta Pociecha – psycholog i psychoterapeutka
StresLess – Techniki radzenia sobie ze stresem dla osób z klas maturalnych

Czym jest stres, dlaczego maturzyści są na niego szczególnie narażeni, czym jest psychoedukacja i techniki relaksacyjne?
Stres to naturalna reakcja organizmu na wymagające sytuacje. W niewielkiej dawce może mobilizować i wspierać w działaniu, ale gdy jest zbyt silny lub długotrwały – obniża koncentrację, powoduje napięcie w ciele i utrudnia codzienne funkcjonowanie.
Maturzyści są szczególnie podatni na stres, ponieważ stoją przed jednym z najważniejszych egzaminów w swoim życiu, a towarzyszą temu wysokie oczekiwania, presja czasu oraz niepewność dotycząca przyszłości. Połączenie obowiązków szkolnych, decyzji o dalszej edukacji i życia osobistego sprawia, że poziom obciążenia psychicznego w tym okresie znacząco wzrasta.
Psychoedukacja to część zajęć, podczas której uczestnicy dowiadują się, czym jest stres, jak wpływa na ciało i psychikę oraz jak można świadomie regulować swoje reakcje. Dzięki zdobytej wiedzy maturzyści lepiej rozumieją swoje emocje i mogą skuteczniej korzystać z metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Techniki relaksacyjne to praktyczne ćwiczenia, które pomagają zmniejszyć napięcie, uspokoić myśli i odzyskać poczucie równowagi. Obejmują m.in. trening oddechowy, rozluźnianie mięśni, wizualizacje czy elementy mindfulness. Ich regularne stosowanie poprawia koncentrację, wspiera regenerację organizmu i ułatwia przygotowanie do wyzwań takich jak egzamin maturalny.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla uczniów klas maturalnych, którzy chcą lepiej radzić sobie z napięciem i presją związaną z egzaminami oraz codziennymi obowiązkami.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
dowiadują się, czym jest stres i jak działa na ciało i psychikę,
poznają praktyczne techniki radzenia sobie w szkole i poza nią,
ćwiczą różne sposoby relaksacji,
wymieniają się doświadczeniami i uczą się od rówieśników, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.
Terminy i zapisy
Zajęcia odbywają się co drugi piątek w godz. 16:00–17:30. Cykl obejmuje 10 spotkań w grupie liczącej maksymalnie 12 osób. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 17 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Marta Pociecha – psycholog i psychoterapeutka
TUS z udziałem psa terapeuty – zajęcia dla młodzieży w wieku 10–13 lat

Czym jest TUS i czym jest dogoterapia?
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to metoda wspierająca dzieci i młodzież w rozwijaniu kompetencji potrzebnych do codziennego funkcjonowania w grupie. Podczas zajęć uczestnicy uczą się współpracy, komunikacji, rozwiązywania konfliktów, wyrażania emocji i budowania relacji. Dzięki ćwiczeniom w bezpiecznej atmosferze młodzi ludzie mają możliwość trenowania zachowań, które potem łatwiej przenoszą do szkoły i życia codziennego.
Dogoterapia (kynoterapia) to metoda wspierająca rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy z udziałem specjalnie wyszkolonego psa terapeuty. Kontakt ze zwierzęciem sprzyja otwartości, redukuje napięcie i lęk, a także motywuje do podejmowania nowych aktywności. Obecność psa sprawia, że uczestnicy łatwiej nawiązują relacje, uczą się odpowiedzialności i doświadczają poczucia akceptacji.
Połączenie TUS i dogoterapii daje szczególne efekty – ćwiczenia społeczne stają się atrakcyjniejsze, a nauka współpracy i komunikacji odbywa się w naturalny, przyjazny sposób.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży w wieku 10–13 lat, która chce rozwijać umiejętności społeczne i relacyjne, a także uczyć się współpracy i komunikacji w wyjątkowej formie z udziałem psa terapeuty.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
rozwijają kompetencje społeczne,
poznają własne mocne strony,
doskonalą umiejętność współpracy w grupie,
uczą się wykonywać sztuczki z psem i wydawać mu komendy.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w środy w godz. 18:45–19:30 i prowadzone są przez cały rok. Grupa liczy maksymalnie 12 uczestników. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 1 października 2025 r.
Zapisy odbywają się poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Agnieszka Omięcka – pedagog specjalny, trener TUS
TUS z udziałem psa terapeuty – zajęcia dla młodzieży w wieku 15–17 lat

Czym jest TUS i czym jest dogoterapia?
Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to metoda pracy, która wspiera młodzież w rozwijaniu kompetencji potrzebnych do funkcjonowania w relacjach z innymi. Uczestnicy uczą się komunikacji, współpracy, rozwiązywania konfliktów i wyrażania emocji w sposób akceptowalny społecznie. Dzięki ćwiczeniom w bezpiecznym środowisku mają możliwość przećwiczenia trudnych sytuacji i lepszego przygotowania się do codziennych wyzwań.
Dogoterapia (kynoterapia) to forma wspomagania rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego z udziałem wyszkolonego psa terapeuty. Obecność zwierzęcia pomaga redukować stres, zwiększa poczucie bezpieczeństwa i ułatwia otwieranie się na kontakt z innymi. Pies staje się naturalnym motywatorem do działania – sprzyja budowaniu więzi, rozwija empatię i uczy odpowiedzialności.
Połączenie TUS i dogoterapii daje młodzieży nie tylko możliwość zdobywania umiejętności społecznych, lecz także okazję do relaksu i lepszego poznania siebie.
Dla kogo?
Warsztaty przeznaczone są dla młodzieży w wieku 15–17 lat, która chce doskonalić umiejętności współpracy, lepiej radzić sobie w relacjach i odnaleźć swoje mocne strony w przyjaznej atmosferze z udziałem psa terapeuty.
Co daje udział w zajęciach?
Podczas spotkań uczestnicy:
ćwiczą umiejętności społeczne potrzebne do współpracy i komunikacji,
lepiej poznają siebie i swoje mocne strony,
mają okazję doświadczać relaksu i obniżenia napięcia w kontakcie z psem.
Terminy i zapisy
Warsztaty odbywają się w środy w godz. 17:15–18:00 i prowadzone są przez cały rok. Grupa liczy maksymalnie 12 osób. Rozpoczęcie zajęć nastąpi 1 października 2025 r.
Zapisy prowadzone są poprzez formularz rejestracyjny.
Dołączenie poprzedza konsultacja telefoniczna.
Warsztaty prowadzą:
Agnieszka Omięcka – pedagog specjalny, trener TUS
Migdał – pies terapeuta